Barátság (5/b)

 2011.01.29. 10:34

A barátság egy olyan dolog amire mindenkinek szüksége van. A barátság egy támaszt is nyújt a bajban. Nagyon nehéz egy igazi barátot szerezni, de annál könnyebb elveszteni, ezért vigyázni kell rá. A vigyázás alatt azt értem, hogy meg kell válogatni a szavainkat amiket a másiknak mondunk, és hogy nem mondjuk el azt a dolgot egy másik embernek amit a barátunk mondott nekünk bizalmasan. Én főleg ezeket várom el a barátaimtól, meg még egy nagyon fontos dolgot. Azt, hogy ne legyen csúfolódás közöttünk. Ne csúfolja ki a ruhám vagy ne nevessen ki, ha valamit elrontok. És egy igaz barát nem beszéli ki a háta mögött a másikat, hanem inkább mondja meg neki szemtől szembe, hogy mi a baja vele. ha erről van szó.

Ha nekem az egyik barátom ezeket a hibákat többször is elvétené, akkor nálam biztosan elhasználta volna az összes lehetőséget, hogy jóban legyünk, tehát én ezeket várom el egy igaz baráttól.

A bejegyzés trackback címe:

https://inkompatibilis.blog.hu/api/trackback/id/tr622622566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnRea 2011.01.30. 09:56:46

Látod, ez érdekes, mert valószínűleg még soha nem vettem erőt magamon, és nem készítettem listát (bár ez sem hosszú itt), hogy milyennek kell lennie az embernek, akit barátomnak tartok.
Én valahogy csak az érzéseimre hallgatok. Ha már nem érzem a bizalmat a másik irányába, akkor nem is gondolok úgy rá többet, hogy a barátom volna.
Egyébként meg, igen pont ötödikes korában jön az ember életébe mindig az első nyomós csalódás olyasvalakivel kapcsolatban, akit barátjának hitt, és kiderült, hogy nem volt az.
Nekem is volt egy lány, Szilviának hívták (az összes nőt Szilviának hívják, akit nem bírok), és nagyon becsapott. Barátságot hazudott, mert csak így tudott közelebb kerülni a szomszédunkban lakó fiúhoz. Aztán mikor rájött, hogy hiába barátkozik velem, a szomszéd fiú nem foglalkozik vele, engem nagyon csúnyán elzavart. Mikor mondtam neki, hogy én azt hittem barátok vagyunk, elmondta miért állt egyáltalában szóba velem.
Ezt az egy komolyabb leckét kaptam. Azok az emberek, akik utána barátaim lettek, a mai napig is a barátaim. Nincsenek sokan.
(ja, és a dolog szépsége, hogy annak a fiúnak éppen egy Szilvia nevű nő lett a felesége :)))))))

inkompatibilis 2011.01.31. 12:24:44

@AnRea: a Szilvia tényleg érdekes név ilyen szempontból... nekem sincsenek jó tapasztalataim Szilvia ügyben. Nomen est omen? persze tisztelet a kivételnek.
süti beállítások módosítása